lauantai 8. heinäkuuta 2017

Linlon saari Kirkkonummella 27.6.2017

Kiersimme tyttöjen kanssa Linlon rantareitin, reilut 5 km. Polkuja ei ole mitenkään merkitty. Olin tutustunut reitteihin etukäteen ja menin GPS:n mukaan. Linlon saari sijaitsee Kirkkonummella. Saarelle pääsee mantereelta johtavaa siltaa pitkin. Linlossa on useita nuotiopaikkoja siellä täällä. Saari ei ole erityisen tuulinen, eivätkä kalliot kovin jyrkät. Reitti oli aika helppo kulkea.
Ajo-ohjeet: Jorvaksentieltä (51) käännytään Upinniemen suuntaan (1191). Ajetaan 1,2 km ja käännytään Eestinkylän suuntaan (Eestinkyläntie). Noin 3,2 km:n jälkeen tie muuttuu Hilantieksi. Hilan risteyksestä jatketaan suoraan Hilantietä n. 5,4 km. 200 m ennen Linlon risteystä tien oikealla puolella on musta kyltti, joka ohjaa vasemmalle: Linlon ulkoilualueen suuntaan. Linlontien risteyksissä on mustat kyltit jotka opastavat Linlon ulkoilualueelle. (Ajetaan koko ajan oikealle, kunnes saavutaan tien loppupäähän parkkipaikalle). Osoitteeksi navigaattoriin voi laittaa Linlontie. Tällä osoitteella löysin tien alkupäähän asti ja loput matkasta ajoin opasteiden mukaan. Parkkipaikka sijaitsee satama-alueella. Rannalla on paljon veneitä.
Retkipaikan blogiteksti: http://retkipaikka.fi/vapaa/linlo-saaren-verran-ulkoilmaelamyksia-porkkalan-kupeessa/
Parkkipaikalta löytyy infotaulu.

Linlon saarelle johtaa mantereelta silta.

Reitin varrella on muutamat jyrkät portaat.

Linlosta löytyy useita nuotiopaikkoja. Taustalla oleva keittokatos sijaitsee saaren toisessa päässä.

Rantareitillä on kauniit merimaisemat. Kalliot eivät ole kovin jyrkät.